Publikowanie własnej gry na Androida
Każdemu kiedyś zdarzyło się pomyśleć o wydaniu WŁASNEJ aplikacji na telefony. Jednak jak wygląda publikowanie własnej gry na Androida i czy można tego dokonać w pojedynkę?
Tutaj możecie zobaczyć na moim przykładzie, że nawet minimalistyczna gra w ekstremalnie prostą grafiką może trafić na sklep Google Play. Co pokazuję, że nie tylko gry z niesamowitą grafiką i milionem skomplikowanych mechanik może zdobyć pobrania.
Na początku warto wspomnieć o licencji developera, która umożliwia udostępnianie swoich aplikacji w serwisie Google Play. Licencja ta kosztuję 25$, czyli około 100zł co jest nie wielką ceną za możliwość wydawania aplikacji bez żadnych ograniczeń dotyczących ich ilości. Warto wspomnieć, że aplikacje przed dodaniem do sklepu przechodzą kilkudniową weryfikację, która ma sprawdzić, czy nasza aplikacja spełnia wymogi, aby dostać się na listę dostępnych aplikacji.
Kolejna rzecz to czas oczekiwania, który trwa często nawet do tygodnia przez co jeżeli twórca planuję premierę na konkretną datę to warto, aby wziął pod uwagę ten czynnik. Przy czasie oczekiwania warto też wspomnieć o aktualizacjach, które twórcy często dodają do swoich aplikacji nie wymagają już takiego długiego czasu oczekiwania, bo są sprawdzane i dodawane w przeciągu około godziny.
Aplikacja najczęściej nie będzie miała pobrań, lub będzie ich bardzo mało jeżeli nie zadbamy o odpowiednią reklamę, ponieważ serwis Google Play nie promuje nowych aplikacji. Przez co dla twórców, którzy nie dysponują ogromnymi kwotami, które mogą wykorzystać na świetną reklamę muszą radzić sobie w inny sposób. I tutaj warto wspomnieć, że publikowanie własnej gry na androida może zostać przeprowadzone przez któreś z wydawnictw, które często zapewniają reklamę i pomagają wprowadzać odpowiednie zmiany w grze, aby zoptymalizować zarobki z reklam, czy mikro transakcji. Korzystanie z usług wydawnictwa ma swoje plusy, ponieważ najczęściej będziemy pracować z osobami z większym doświadczeniem przez co możemy dużo się dowiedzieć i zdziałać więcej na rynku gier. Ale dużym minusem jest często niewielka prowizja dla wydawnictwa od zarobków z aplikacji.
Zarobki z aplikacji nie tylko może obowiązywać prowizja z wydawnictwa ale zawsze dodając aplikację na Google Play to musimy wiązać się z tym, że pewien procent będzie trafiał na konto Google.