Huuuge z rekordową ofertą na GPW

30eefcd9-d207-5e94-aa62-9320a0181489_w_830
1 komentarz

Tak dużej oferty publicznej, jaką planuje Huuuge, nie przeprowadził dotąd na GPW żaden producent gier. Eksperci sądzą, że inwestorzy nie przejdą obok niej obojętnie
Na głównym parkiecie warszawskiej giełdy notowanych jest obecnie 14 producentów gier, których łączna kapitalizacja to około 38 mld zł. Niedawna oferta PCF Group o wartości ponad 200 mln zł sprzedała się na pniu, a właściciele Ten Square Games także nie mieli problemu, aby przed tygodniem w procesie budowy przyspieszonej księgi popytu uplasować pakiet akcji spółki o wartości ponad 355 mln zł. To pokazuje, że branża cieszy się zainteresowaniem inwestorów, a tym samym przyciąga spółki.
W poniedziałek Huuuge, producent i wydawca gier mobilnych, opublikował tzw. ITF, w którym zadeklarował zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej, a to zazwyczaj oznacza, że do spodziewanego zatwierdzenia prospektu przez Komisję Nadzoru Finansowego i rozpoczęcia oferty zostało już niewiele czasu.

Potencjalna wycena spółki, a co za tym idzie oferty, może być niebagatelna. Z informacji „PB” wynika, że jeden z brokerów wycenia Huuuge w przedziale 1,23 – 1,45 mld USD, czyli od ok. 4,6 mld zł do 5,5 mld zł. Z taką wyceną byłby to drugi pod względem wartości producent gier na GPW plasując się za CD Projektem i wyprzedzając Playwaya.
Mekka producnetów
– Polska odgrywa najważniejszą rolę w naszym rozwoju, mamy tu zespół ponad 400 osób, a dodatkowo to największy rynek giełdowy dla producentów gier. Dlatego był to dla nas naturalny wybór – mówi Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.

Intencją spółki i jej akcjonariuszy jest zapewnienie znacznej liczby akcji znajdujących się w wolnym obrocie, stanowiących ponad 25 proc. wszystkich akcji. Ma to zagwarantować odpowiednią płynność obrotu na rynku wtórnym. Biorąc pod uwagę spodziewaną wycenę oznacza to, że wartość całej oferty może przekroczyć 1 mld zł. Tak dużego IPO do tej pory na GPW nie przeprowadził żaden producent gier.
Z emisji nowych akcji spółka planuje pozyskać około 150 mln USD. Część swojego pakietu wystawią na sprzedaż dotychczasowi akcjonariusze, w tym Big Bets OÜ – kontrolowany pośrednio przez Antona Gauffina, założyciela i dyrektora generalnego spółki.
Pieniądze pozyskane z emisji mają zostać przeznaczone przede wszystkim na sfinansowanie potencjalnych akwizycji i inwestycji oraz rozwój nowych gier i marketing.

– Obserwując postępującą konsolidację w naszym sektorze, widzimy możliwość znacznego przyspieszenia naszego rozwoju poprzez zaproszenie do współpracy z Huuuge najlepszych twórców i producentów gier na świecie – mówi Anton Gauffin.
Huuuge jest spółką zarejestrowaną w USA i działającą globalnie. Dlaczego więc zdecydował się na IPO na warszawskiej giełdzie?
– Polska odgrywa najważniejszą rolę w naszym rozwoju, mamy tu zespół ponad 400 osób, a dodatkowo Polska to największy rynek giełdowy dla producentów gier. Dlatego był to dla nas naturalny wybór – wyjaśnia Anton Gauffin.
Grupa zatrudnia ponad 600 osób. Ma biura na całym świecie w tym w Hongkongu, czy Tel Awiwie. W Polsce jej biura znajdują się w Bydgoszczy, Szczecinie i Warszawie.

Huuuge jest globalnym producentem i wydawcą gier typu free-to-play. Według szacunków Newzoo cały rynek gier urósł w 2020 r. o 19,6 proc. do 174,9 mld USD. Największy segment rynku to właśnie gry mobilne. W ubiegłym roku urósł on o 25,6 proc. do 86,3 mld USD. Jak na tym tle kształtują się wyniki Huuge’a? W latach 2017-19 skonsolidowane przychody grupy wzrosły ze 152 mln USD do 259,4 mln USD, co oznacza, że średnia roczna stopa wzrostu przychodów (CAGR) wyniosła 30,6 proc. W tym czasie skonsolidowana skorygowana EBITDA wzrosła z -4,3 mln USD do 24,8 mln USD. Jak informuje spółka korekta EBITDA dotyczyła zdarzeń zdarzeń jednorazowych, które nie miały wpływu na cash flow, w tym niegotówkowe koszty programu motywacyjnego.

Po trzech kwartałach 2020 r. Huuuge wygenerował skonsolidowane przychody w wysokości 243,5 mln USD, w porównaniu do 187,3 mln USD w analogicznym okresie 2019 r. Skonsolidowana skorygowana EBITDA wzrosła w tym czasie z 9,3 mln USD do 54,2 mln USD.

Od 1 stycznia do 30 września 2020 r. Huuuge miał 4,74 mln aktywnych użytkowników na miesiąc („MAU”) w porównaniu z 3,98 mln na koniec 2019 r., 3,72 mln na koniec 2018 r. i 3,32 mln na koniec roku 2017.

1 komentarz
    • Actum Games
      sty 19, 2021 11:26 am Odpowiedź

      Ciakwe

Zostaw nam komentarz